Gezi || İstanbul Turu

by - 19:44

Geçenlerde İzmit turumu konu edindiğim yazımda sıra İstanbul'a ilk defa gidenler için ilk olarak gidilmesi gereken yerleri kısaca özetlicem.Eğer sizde benim gibi uzun aradan sonra sadece 3-4 günlüğüne gittiyseniz görmeniz gereken yerleri liste yapsanız iyi edersiniz.Çünkü benim aklımda baya bir yer vardı.Ve gidebildiğimiz yerler sadece kısıtlı idi.Ama yine de İstanbul gezimde çok eğlendim.Biz Avrupa kısmında kaldığımız için sürekli karşıya geçmemiz gerekti ki bu da beni çok yordu.Özellikle o kuyruklar ise off neydi.Neyse bakalım 3 günde nerelere gittim ?

İlk olarak akşam 10 civarlarında İstanbul'da olduğumuz için Anadolu yakasından Avrupa'ya vapurla geçtik.Bunu da snapchat'imle resmetmişim.Sabah ise 1 Mayıs'ın azizliğine uğradık ve Avrupa'dan dışarı çıkamadık.Karşıya vapur olmadığı için biz de alışveriş merkezlerini gezmeye karar verdik.Kendimizi Mall Of İstanbul'a attık.İçinde kaç bin mağaza vardır hiç bir fikrim yok.Çünkü gerçekten kendimizi kaybettik arada.Nerden girip çıkacağımıza karar veremedik.Aşırı lüks mağazaların yanında klasikleşen mağazalarımızdan da bol bol vardı.Alışveriş için gayet güzel.Ama benim asıl niyetim İstanbul'da şöyle Zara gibi markaların outletimsi yerlerine gitmekti ama kısmet değilmiş bir dahakine artık.Orda baya bir gezdik sanırım 3-4 saat kadar.
Burdan sonra acıktık ve Başakşehir'de bulunan Saraylı Döner denilen mekana girdik.Açıkçası girerken bile elit bir mekana girdiğini hissediyor insan..Hemen valeler filan geliyor.Arkadaşım dönerine özellikle hasta olduğu için hemen meşhur et dönerlerinden edindik ve bir snap resmi daha çıktı sizlere.Size şunu söyleyeyim;21 senedir Allah'ın her günü nerdeyse döner yerim ama gerçekten böylesini yemedim.Bence çok güzeldi.Sunum da ortada.Herşeyden çok memnun kaldım.Karnımızı da doyurunca kendimizi Sular Vadisi'ne attık.Biraz otururuz,sohbet ederiz diye.Kafa dinlemek için ideal ortamlardan.Orda da bol bol selfie çekildik.Sular vadisi ne derseniz de? Başakşehir'de oturanlar için gözbebeği bir alan..İçinde yürüyüş parkuru,cafeler mevcut.Köşelerinde de çimler mevcut orda da piknik yapanlar vs. görebilirsiniz.Gece ise Olimpa denen minik bir alışveriş merkezinde sinemaya gittik.Bizim Hikaye filmine.
İkinci gün ise kendimi Adalar'a gitmeye ikna ettik.Karşıya geçtik.Ve cumartesi günü olduğundan mıdır nedir müthiş bir kalabalık vardı.Yani gören bedava birşey dağıtıyorlar mı diye sorup sıraya giriyordu o derece.Bizde adalardan Büyükada'ya gittik.Ben ilk defa gittim ve muhteşem bir yerdi.Çok kalabalık olduğu için bisiklet turu yapmadık ama bir dahakine onu da yaparız.Büyükada'da dondurma yedik,bol bol gezdik,resim çektik.4 saat sonra kendimizi vapura attık.Orda Kadıköy iskelesinde indik ve Kadıköy de biraz dolandık.Yemek yedik..Oranın resimleri yok maalesef.
Son gün ise artık vapura binmekten artık bıktığım için bulunduğumuz yerde birşeyler yapmaya karar verdik.İlk olarak Galata kulesinin oraya gittik.En son 4-5 sene önce gitmiştim.Yine bol bol resim çektik tabi ki de.O yokuş her ne kadar ayaklarımı ağrıtsa da değerdi.İçeriye girmek paralı olduğu için her zamanki gibi girmedik.10 tl ydi sanırım.Hiç bilmiyorum.Ordan çıktık ve hemen arkasındaki İstiklal Caddesine gittik.Yine sokak dansçıları vardı.Çok hoştu.Orda biraz alışverişten sonra Tahtakale'de bulunan Süleymaniye Camisi'nin civarlarındaki Ağa Kapısı mekanına gittik.Ben yine kendimi tatlıya boğdum.Ordaki manzara hiçbir mekanda yok.Eğer oralara işiniz düşerse kesin gidin derim. Galata Köprüsü ve Boğaziçi Köprüsü’nü aynı anda izleyebileceğiniz bir yer.Siz düşünün muhteşem manzarayı.Çekebildiğim kadarıyla koydum.

Son durağımız ise Gülhane Parkı oldu.Muhteşem bir yerdi.Ben daha önce hiç gitmemiştim.Gerkçekten süperdi.Resimlerden manzarayı anlayabilirsiniz zaten :) Benim gezim bu kadardı.Tüm vaktimiz yollarda geçti ama çektiğimiz eziyete bir nebze değdi derditiyor resimler.

Sizlerinde yolunuz İstanbul'a düşerse eğer 2-3 günlüğüne gezicem derseniz kesin gitmeniz gereken yerler; Gülhane Parkı,Galata Kulesi,Adalar(Büyükada),Ağa Kapısı,İstiklal Caddesi

Umarım okurken sıkılmadınız,
Bir dahaki gezi yazım ne olucak acaba ?

Bunlarda İlgini Çekebilir

2 kişi dedi ki

1. Bende iki sene once gitmistim Istanbul a gercektende cok guzel bir yer tam gezmelik ;) Sevgiler.