Ne Okudum ; Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları : Su

by - 15:22

*görsel instagramdan alınmıştır
Kitabın Adı:Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları : Su
Yazar: Buket Uzuner
Yayınevi: Everest Yayınları

Çok sevdiğim bir yazar olan Buket Uzuner'in dörtlemesinden Su,Hava,Toprak,Ateş kitaplarının ilki olan Su'yu okudum .Buket Uzuner'i ilk Kumral Ada Mavi Tuna kitabıyla tanımıştım.Hayran kalmıştım.En sevdiğim kitaplar arasındadır o kitap.Kesinlikle okumadıysanız okuyun,bunuda söylemeden geçmeyeyim.Kitapta baş kahramınız adından belli olduğu gibi Defne Kaman.O bir gazeteci,bildiğimiz gazetecilerden değil ama ideallerinin peşinden koşan,hakkını savunan,bunlar için mücadele eden,çok cesur ayrıca da soyu Kaman'lara dayanan biri.Fakat bir gün vapura biner daha da kimse ona ulaşamaz.Vapurdan inmiş midir? İnmediyse nerdedir? Kitap boyunca Defneyi Ümit Kaman,sahaf Semahat ,ninesi Umay Bayülgen'in  Defne'nin verdiği şifrelerle arayışlarını okuyoruz.Bu arada Kamanlık,Şamanlık,Kutadgu Bilig hakkında da çoğu şeyi öğreniyoruz.Ayrıca kitapta çoğu yerde mesajlar verilmiş.Gazeteciliğe,kadına şiddete,alevi-sunni ayrımına,töre cinayetlerine,hayvan haklarına,başörtüsüne gibi birçok soruna değinmiş yazar.Ondandır ki kitaba başlarken bir polisiye yada fantastik kitap okicam diye kitabı okumaya başlamayın.Çünkü yazar kitapta birçok konuyu harmanlamış.
Kitap benim için ilk başları çok heyecanlıydı açıkçası.Sıkılmadan okudum.Arada fantastik yerlerde bu ne diyor filan diye saçmalamış dediğim yerler oldu.Ama bence kitaba ayrı bir hava katmıştı.Kitapta arada yazarın kitaba dahil olduğu,konuştuğu bölümler var.Buda benim için iyi oldu,bence kitapta renklilik olmuş.Kitabın ortalarına doğru sıkılmadan edemedim,ama sonları gayet iyiydi.Hele ki sonunda çok şaşırtıcı şeyler oldu.Açıkçası bu açıklanmayan soruların cevaplarını merakla bekliyorum ikinci kitapta.Sizlere dediğim gibi Şamanlıkla ilgili kitapta birçok bilgi var .Ben 1-2 küçük bilgi öğrendim bakalım siz biliyormusunuz?
-Kurşun dökmek,nazar,gidenin arkasından su dökülmesi,tahtaya 3 kere vurmak,ağaçlara dilek asmak filan hepsi Şamanizmden kalan geleneklermiş.Hangimiz farkındaydık ki bunun.

Ben kitabı genel olarak sevdim.Ama bir Kumral Ada Mavi Tuna dan sonraki beklentimi karşılamadı.İlginçti sizlerede tavsiye ederim ama.Kitaba puanım ise 7/10

Sıradaki kitaplarım Bridget Jones'un Günlüğü serisi
Sevgilerimle.

Bunlarda İlgini Çekebilir

2 kişi dedi ki

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe