Ne Okudum ; Rüzgar Gibi Geçti

by - 15:50

Kitabın Adı: Rüzgar Gibi Geçti
Yazar: Margaret  Mitchell
İngilizceden Çeviren: Mine Toker
Yayınevi: Toker Yayınları
2 cilt
Farkettimde yaklaşık 4-5 aydır kitap yazılarıma ara vermişim.Kitap okuma alışkanlığım köreldi resmen.Tatilde fırsat bu fırsat deyip kitap okumaya başladım.İlk olarak Rüzgar gibi geçtiyle başladım.İlk kitabı bitirdikten sonra sonunda ikinci cildin de olduğunu farkettim.Baya uzun bir kitap açıkçası.1300 küsür sayfa kitap.Ama okuduğunuza değecek bir kitap bence.Yani sonunu sevmesemde.Kitabın hakkında bol bol şeyler duydum.Amerika'da İncil'den sonra en çok okunan ikinci kitapmış,filan.Kitapta uzun uzun tasvirlere,gereksiz anlatımlara bolca yer verimiş.Çoğu yer beni açıkçası sıktı.Hatta baydı.Kitabın bu kadar uzun uzadıya olmasına şaşmadım anlayacağınız.Kitapta bol bol savaş kısımlarıyla karşı karşıyayız.Amerika'nın iç durumunu açıkcası çokta merak etmesemde heyecanla okudum.

Kitabın konusuna gelecek olursa ise; Baş kahramanımız Scarlett Tara isimli bir çiftlikte yaşamaktadır ve Ashley Wilkes'a aşık olduğunu zannetmektedir.Fakat Ashley'nin kuzeni Melanie ile evleneceğini öğrenince alelacele bulduğu ilk erkekle evlenir.Bu kişi Melanie'nin kardeşi Charlie'dir.Charlie savaşa gider.Orda ölür.Bu sırada Scalett'ın bir çocuğu olur.Unutmadan Ashley'nin nişanında Rhett isimli serseri bir adamla tanışır.Scarlett'ın bu adamla tanışması onun hayatında çoğu şeyi değiştirecektir,Çünkü o da onun gibi bencil , paragöz biridir.Fakat Rhett Scarlett'e sırılsıklam aşık olur.Filan olaylar aşk dörtgeninde gidip geliyor.Arada savaş yankıları filan var.Sonu ise neyse..

Şimdi ise kitabı okuyanlar için benim uzun uzadıya yorumum; Kitapta Scarlett'ın dik başlılığına çoğu zaman gıcık oldum.Ah o kız benim bir elime geçse,çarpardım onu valla.İlk evliliği,tamam yaptın kıskançlıktan.İkincisine de tamam kızkardeşinin evleneceği adamı ayarttın,ama aileni kurtarmak içindi ona da bişi demedim.Tamam bak çalışmana da bişi demedik,kocan pısırıktı.Ama savaş zamanı da öle deli dumrular gibi gezilmez ki! Bu kadar iş bağımlısı olmamak gerek.Kocası Frank öldüğü zaman belki dedim aklı başına geldi,hadi inşallah dedim.Ama yok.Rhett ,işte benim adamım.Bu adama bayılıyorum.Kitapta sırf bu adamın sahnelerini 2-3 kere okudum.Bayıldım adama.Kendine olan özgüveni,Scarlett'a olan aşkı,kızına olan o bağlılığı.Aslında ikiside birbirine o kadar benziyorlardı ki.Kızları öldüğünde ise şok geçirdim.Cidden ağzım açık okudum son 50 sayfayı.Ağlamaktan şiştim sanırım.Melanie ise benim canım.Çok saf ve temiz.İlk başlarda hiç kanım ısınmadı,yapmacık geldi ama o son..Yok mu ! Ashley ise bence içten içe kendini beğenmiş,ödlek herifin teki.Bir işe yaramaz bir adam.Salak Scarlett.Bütün kitap boyunca para hırsı onu yedi bitirdi.Çevresinde bir tane bile kimse kalmadı.Herkesi öldürdü,bir kendi ölemedi.Şimdi yalnızlıktan ölüceksin.

Kitabın sonu ise tam bir hayal kırıklığı.İlk iş internete girip,bunun sonu yok mu filan diye bakınmakla geçirdim.Kitabın sonu yok çünkü.Çok saçma sapan bir bitişi var.Mutlu son yok,bari mutsuz son yap.Ama kesin bitir.Sonundaki mesaj "Herşey güzel olacak " 
Bu mudur Margaret! Bu nasıl bir son. Neyse kitap tam bir klasik adına yaraşır bence.Ben kitabı sevdim.Uzun süre hafızamdan çıkmicak gibi.Baya uzun uzun yorumladığımın farkındayım kitabı.Ama kitap uzun olunca böyle oluyor.Aslında daha hakkında yazacak çok şey var ama..Benim tavsiyem en kısa zamanda okuyun :)
Ayrıca kitabın filmide bulunmaktaymış,bugün onu da izlicem.


Sıradaki kitabım ; Empati..



Siz bu kitabı okuduysanız ne düşünüyorsunuz?


Bunlarda İlgini Çekebilir

3 kişi dedi ki

  1. Bu kitabı okumadım ama okumayi düşünüyorum bu yazıdan sonra :) Empati hakkındaki yorumlarını çok merak ediyorum o okumak istediğim kitaplar arasında ama alıp biriktirdiğim kitaplardanddolayı bir türlü sıra gelmedi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumalısınız bence bunu,vaktinizin bol olduğu bir zamanda okursanız keyif alırsınız kesinlikle.Empatinin yarısına geldim bile kitabın akışına kendimi kaptırdım :D

      Sil
  2. haha kitabı da 240 dakikayı aratmıyor aslında :D scarlett a bende oldum olası gıcık oldum ama kitabı okutan karakter de oydu sanırım."Yine ne zaman saçmalicak " diye bol bol düşündüm

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe