Sinemada ; Benim Dünyam

by - 23:47

benim dünyam poster ile ilgili görsel sonucu
Merhaba sinemaseverler,
Yaz başında magazinler Beren Saat'in Uğur Yücel'le birlikte bu filmi çekiceğini bağırıp duruyorlardı.Filmin Hint sinemasından "Black" isimli filmden uyarlama olduğu da biliniyordu.Ben  "Black" filminin sadece başının birazını izlemiştim,çünkü gerisini izlemeye dayanamadım.Neyse bende dayanamadım ve vizyona girer girmez filme gideyim dedim ve bugün arkadaşlarla gittik.Gelir gelmez sizlere yorumlarımı yazayım ki sizde erkenden gidin dedim.
benim dünyam ile ilgili görsel sonucu
Filmin konusu doğuştan sağır ve dilsiz olan Ela ( Beren Saat ) , Dünya'dan kopuk olarak büyümeye çalışmaktadır.Ama yaşadığı hergün evde türlü türlü kazalar olmaktadır.Örneğin; bir gün yangın çıkar,bir gün birisinin gözüne çatal batırır,eşyaları kırar döker.En sonunda bir gün babası duruma isyan eder ve onu tımarhaneye kapattırmak ister.Ela'nın annesi(Ayça Bingöl) kocasından Ela için son bir şans olarak özel bir hoca tutmalarını önerir.
benim dünyam ile ilgili görsel sonucu
Kocası bu teklifi kabul eder ve hocayı çağırırlar.Bu hocamızda Mahir Hoca (Uğur Yücel); ablası da aynı Ela gibi olan ama en sonunda onu tımarhanede kaybettiği için Ela'ya aşırı yardım etme isteği olan biri.
Mahir Hoca 'nın Ela'nın hayatında herşeyi değiştirecek olan insan.Ela'nın Dünya'yı anlamasını sağlayacak olan yegane kişi.Düşünün bir hem kör,hem sağır birine nasıl Dünya'yı anlatabilirsiniz ki? Ama anlatılıyormuş,bizden daha iyi anladıklarına eminim.Ela gün geçtikçe herşeyi öğreniyor elleri vasıtasıyla işaret dilini öğreniyor,kelimelerin bir anlamı olduğunu öğreniyor.İlk öğrendiği kelime ise; Su.Film böyle sürüp gidiyor.Uzun uzun sonuna kadar anlatmayı o kadar çok isterdim ki ama heyecanını kaçırmayayım filmin.

Ä°lgili resim
Filmde arkadaşlar dahil ağlayıp ağlayıp şiştik.Ben filmde en çok Ela'nın küçüklüğünü canlandıran Melis Mutluç a bayıldım.Gerçekten geleceğin oyuncusu olabilir bence.Çok gerçekçi oynamıştı kız.Beren Saat ise iyiydi,ona laf yok zaten.İyiydi yani.Uğur Yücel ise ben pek sevemedim bir türlü filmde,yakıştıramadım yani rolü ona.Özdeşleştiremedim bir türlü.Ayça Bingöl ise anne rollerini bu kadın çok iyi beceriyor,hele ki ağlaksa.Kadın Ela için ağladı bizde ağladık valla.Filmin sonu ise cidden filmi izlediğime değdi.Çok duygusaldı.Filmde hiç sıkılmadım diyebilirim.Bazı filmlerinin sonunu tahmin edersiniz ama film o kadar yaşanmışlık içerir ki filmden bir an bile kopmazsınız.Ben bir dakika bile kopmadım bu filmde.Film tek kelimeyle muhteşemdi.Aklıma geldikçe gözlerim doluyor.











                              Filmin Black'le birebir aynı olduğunu yazanlar olmuş internette filan.Hatta sahnelerinin bile,aynı ortamda çekildiğini yazmışlar.Ben Hint'lisini izlemediğim için pek yorum yapamicam doğrusu.Ama bugün yarın yabancısını izleyip buraya yazarım yine.
Ben filme bayıldım.Ağlayıp,birşeyler görmek,Dünya'da farklılıkları biraz farketmek ,İnsanların neler çektiğini görmek isterseniz bu filmi bir izleyin derim.Cidden ben çok tavsiye ederim.Hemen gidin izleyin bana yorumlarınızı yazın..Beraber uzun uzun konuşalım filmi :)


İyi seyirler,
Sevgilerimle.

Bunlarda İlgini Çekebilir

4 kişi dedi ki

  1. fragman bile harikaaa

    YanıtlaSil
  2. gitmeyi çok istyiyorum bu filme ya.

    YanıtlaSil
  3. Ben 2 gün önce gittim. Şunu söylemek istiyorum ben hariç bütün izleyen bayan seyirciler ağladı...Arkama bakıyordum ağlıyorlar yanımda arkadaşım ağladı önde ağlayanlar vardı. Bence süper bir filmdi. Ama çoğu kişinin söylediğine göre "Black" adında olan yani gerçek filmi çok daha iyiymiş.. Seçim size kalmış tabii ki istediğinizi izleyin fakat izleyin.

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe